מערכת LMS – קצת רקע

מערכת LMS, שבעברית נקראת מערכת ניהול למידה, היא מערכת שמטרתה היא ללמד ולהכשיר עובדים בתחומים שונים בתוך הארגון, בכניסה אליו, כהכנה לתפקידים חדשים ועוד. כמו כן, היא עוזרת לרענן מידע ולהעביר תדריכים באופן דיגיטלי ואינטראקטיבי, המותאם לקצב הלמידה של כל עובד בארגון כפי שמתבקש בעשורים האחרונים וכפי שמצופה, בעיקר מארגונים גדולים.

היתרונות העיקריים של המערכת

למערכת ניהול למידה יש יתרונות רבים, מהם יכולים ליהנות ארגונים שונים בכל התחומים ואחד העיקריים שבהם הוא האפשרות לחסוך כוח אדם שעוסק בהדרכה ולהעביר את המידע בדרך דיגיטלית ומן הסתם, החיסכון בכוח אדם מוביל לחיסכון רב של כסף לארגון. יתרון נוסף של המערכת הוא האפשרות של כל עובד לקבל את ההכשרה לה הוא זקוק לפי הקצב שלו וכך סיכויי ההבנה וההפנמה גבוהים משמעותית, בהשוואה להדרכה בקבוצה.

הכשרה ראשונית

כאשר אדם מגיע לראשונה לעבוד בארגון חדש, עליו ללמוד דברים חדשים רבים. ראשית, עליו להכיר את התפקיד החדש שלו, הציפיות ממנו ותחומי האחריות שלו. כמו כן, עליו להכיר גם את המבנה הארגוני, על מנת שיוכל לדעת למי עליו לפנות כדי להתנהל באופן יעיל יותר. כמו כן, עליו להכיר את הנהלים החדשים, על פיהם יהיה עליו להתנהל מעכשיו בעבודתו החדשה. את כל אלו ניתן ללמד באמצעות מערכת ניהול למידה.

הכשרה לפי תחום

הרי זה ברור,  שמי שעוסק בתחום הפיננסי,  לא צריך לקבל הכשרה בתחום השירות או הטכנולוגיה וכדומה ולכן חשוב לדעת,  שכאשר מאפיינים   מערכת LMS ניתן לאפיין אותה לפי תחומי עיסוק בתוך הארגון ולפי המחלקות השונות בו. למעשה, ניתן לאפיין אותה כך, שכל עובד יקבל אך ורק את המידע הנחוץ לו באופן ספציפי, גם אם הוא משויך למחלקה מסוימת, ששאר עובדיה זקוקים למידע נוסף ואחר.

למידה מתמשכת

גם אם אדם נמצא באותו ארגון ואפילו באותו התפקיד במשך תקופה ממושכת, עם הזמן הדברים משתנים ומתקדמים ועליו להדביק את הקצב. הבשורה הטובה היא, שבעזרת מערכת LMS הארגון לא יצטרך להקצות לכך משאבים מיותרים וכל עובד יוכל להתעדכן בעצמו בעת הצורך.

אז איך תדעו שגם הארגון שלכם צריך מערכת LMS?

אם מדובר על ארגון גדול למדי, שמעסיק עובדים חדשים בתדירות גבוהה או מקדם עובדים ותיקים לתפקידים חדשים, זהו הרמז הראשון. אם הארגון שואף לעבוד באופן יעיל וחסכוני, זהו רמז נוסף. אם הארגון רוצה להתפתח עם הקדמה ולהצליח לעמוד בקצב של המתחרים שלו ולהקצות את המשאבים שלו למקומות הנכונים, אז כבר אין ספק שהוא צריך מערכת ניהול למידה!
Share to Facebook Facebook Share to WhatsApp WhatsApp Share to LinkedIn LinkedIn Share to Google+ Google+