הדרכת עובדים בארגונים היא חלק בלתי נפרד מהצורך להעשיר אותם, להנחיל להם שיטות וכלי עבודה, לפתח את היכולות ואת הכישורים שלהם ובתוך כך לחזק את הקשר שלהם עם הארגון, החברה, העסק. מנהלים המייחסים חשיבות להשבחת היכולת המקצועית של עובדיהם ודואגים להשתלמות ולהדרכות עבורם משיגים בכך שתי מטרות חשובות מאין כמוהם: הם מרוויחים עובדים מקצועיים יותר ומחויבים יותר.

הדרכה בארגונים מאפשרת לכל עובד לבצע את תפקידו כאשר הוא מבין טוב יותר את מקומו ואת תפקידו בהירארכיה. להדרכה יש היבטים שונים: היא משכללת ומייעלת תהליכים, היא מבהירה ומחדדת את הדרישות, היא מנחילה ומטמיעה בקרב העובדים את התרבות הארגונית הרווחת בארגון.

לימוד וורד כשלעצמו עשוי להוות רכישת כלי חיוני מאין כמוהו להגברת סיכוי של אנשים להתקבל לעבודות שונות. זו סיבה מספיקה לכדאיות הלימוד. יש מכללות ייעודיות המציעות לימודי מחשב ובהם גם לימודי תכנה זו, אבל יש גם קורסים ללימוד עצמי באינטרנט, שמאפשרים לימוד עצמי, במקום, בזמן ובקצב של כל תלמיד ותלמידה.

אין ספק כי עובדים נדרשים כיום למגוון כישורים המהווים תנאי סף הכרחיים לעצם הסיכוי שלהם להגיש מועמדות לתפקידים שונים. שליטה במיומנויות מחשב היא חיונית. לא ניתן לתאר כיום חלק גדול ביותר של עבודות ללא שליטה במחשב, בראש ובראשונה ביכולת להקליד בתכנת וורד  (WORD). יש מי שעבורם לימוד וורד כמוהו כלימוד שפה זרה, שמעולם לא התנסו בה את ההשתלמות (ההדרכה). לימוד וורד כמו גם לימוד פריוריטי, ניתן להמשיל אותם להנחת יסודות לבניין.

לימוד וורד- רכישת שפה חדשה

יש כיום תוכנות לימוד וורד שונות והתרגול בבית הוא חלק בלתי נפרד מתהליך הלימוד. ככל שמתאמנים יותר, כך, בהתאמה, רוכשים מהר יותר את יכולת ההקלדה. מסמכים נכתבים בתכנת WORD. זו השפה הרווחת והשלטת. גם מיילים נכתבים בה. מדובר בשפה בינלאומית, אשר הכותבים אותה יכולים לתקשר זה עם זה באמצעות השימוש בה. רכישת מיומנות בתכנה זו היא חלק בלתי נפרד מהכישורים הנדרשים בכל משרד, בכל עבודה משרדית. לכאורה זה כה מובן מאליו אבל עם זאת חשוב לדעת כי יש רבים, בעיקר אנשים מבוגרים, אשר מסיבות שונות חשים רתיעה מכל מה שקשור למחשב, לרבות לימוד וורד.

המהפכה הטכנולוגית, אשר בכל זמן נתון ניתן לומר כי אנחנו נמצאים בעיצומה, הפכה לימוד יישומי מחשב לנדרשים ביותר. לא ניתן לתאר קיום שגרת חיים בהעדר יכולת להסתייע בתכנת וורד, שהיא אחת התוכנות הנפוצות ביותר בעולם עם לא הנפוצה ביותר. באמצעות התוכנה ניתן לכתוב מסמכים, כתבות, מכתבים, דוחות, ספרים, חוברות, מזכרים ועוד. על בסיסה של התוכנה ניתן להוסיף טפסים, טבלאות, ציורים, תרשימים. ניתן לבחור בין מגוון עשיר של סוגי אותיות ופונטים, בגדלים שונים, בעיצובים שונים.

לימוד וורד – לימוד א'-ב'

לימוד וורד מאפשר רכישת מיומנות בתכנה שימושית ואפקטיבית ביותר, עשירה בפונקציות רבות. היא מאפשרת לערוך ולסדר מלל בשורות או בטורים צרים, לשמור גרסאות שונות, לבצע עיצוב אוטומטי, ליצור תבניות שונות, לפרוס טקסט באופנים שונים, לכתוב הערות שוליים, נספח, תוכן עניינים, שילוב צורות שונות במסמך, הדגשת אותיות.

כאשר מתבצע לימוד וורד בחברה שבה נדרשים עובדים לשמור על חשאיות מלאה של המידע יש חשיבות רבה ללימוד הגנה על טקסט באמצעות סיסמא, אופני הצפנה שונים, הגבלת פתיחה ועיון במסמכים על ידי הרשאה דיגיטלית ועוד. הדרכה בארגונים הכוללת לימוד וורד עשויה להקל גם על צעירים הנרתעים משימוש במחשב (אף שהם ודאי מיעוט) ללמוד את התכנה על מגוון הפונקציות הכלולות בה.

תכנת וורד- הפלטפורמה של המידע

מידע הוא ליבה של כל ארגון ושל כל עסק. המידע הוא המשאב החיוני ביותר. כתיבת מסמכים בתכנת WORD מאפשרת לשמור אותם ולגבות אותם במקומות שונים, אשר יהוו ערובה לשימורם ולהגנה עליהם, ליכולת לשלוף אותם בכל מקום ובכל זמן שבו הם נדרשים. ניתן להצפינם, להגביל את ההרשאות אליהם ובתוך כך לוודא כי הם ייוותרו חסויים כנדרש.

תכנת וורד כוללת אין-ספור פונקציות, אשר חלק גדול, אולי חלק הארי של המשתמשים בה, לא זקוקים להן. "אני שמשתמש רק בחלק קטן מהמילים במילון", כתב בשעתו המשורר יהודה עמיחי. אכן, לרוב המשתמשים אין צורך בשימוש בפונקציות הרבות, אבל גם הפונקציות הבסיסיות נותנות מענה מספיק.

Share to Facebook Facebook Share to WhatsApp WhatsApp Share to LinkedIn LinkedIn Share to Google+ Google+