האינטרנט הוא הזירה העסקית הגדולה והחשובה בעולם. הוא מנגיש ומזמן שפע של אפשרויות תעסוקה. עסקים חובקי עולם מתנהלים באמצעות הפלטפורמות השונות שבו. מאחר שהשפה האנגלית היא השפה המרכזית והעיקרית שבה מתנהלת התקשורת, הופך הצורך בהבנתה, בשליטה בה וביכולת לנהל משא ומתן באמצעותה, כמו גם תקשורת עסקית שוטפת, לתנאי הכרחי עבור רבים מבעלי העסקים והעובדים בחברות ובארגונים שונים, לרבות מנכ"לים.

 לימוד כתיבה מקצועית באנגלית הוא חלק חשוב בשירות של הדרכה בארגונים. לימוד אנגלית המתבצע כחלק ממכלו הדרכת עובדים בארגון מהווה עבור העובדים מסגרת רשמית ומסודרת ללימוד מעמיק. כתיבה באנגלית מהווה גם חלק בלתי נפרד בתוך קורס ניהול פרוייקטים, שהרי לא ניתן לתאר עסק צומח הממנף עצמו וקושר קשרים עם שלוחות בעולם בהעדר שליטה באנגלית.

אי ידיעת אנגלית מהווה עקב אכילס בקרב עובדים רבים, לרבות מנהלים בכירים. הקושי לדבר באנגלית בכלל ולכתוב אנגלית מקצועית בפרט מקשה על האפשרות ליצור ולהרחיב קשרים עסקיים. כאשר מדברים על פיתוח מנהלים ועל לימוד פרויריטי לעסקים מדברים גם על הנחלת ידע באנגלית עם דגש על כתיבה מקצועית.

מושגים אוניברסליים

כל מנהל נדרש לבסיס מוצק של ידע ניהולי. השפה היא מרכיב בסיסי. לא ניתן לתאר יכולת לנהל עסקים וחברות שספקים ולקוחות מחוץ לארץ מהווים חלק בלתי נפרד ממנה. לימוד אנגלית לאנשי עסקים לא מתמצה רק בהקניית אוצר מלים אלא בתרגול ממושך של כתיבה בשפה זו. יכולת לנהל תכתובת עסקית שנעשה בה שימוש במושגים עסקיים רווחים בשימוש מקלה על מנהלים לנהל ולהתנהל. היא משחררת אותם מהתלות במתורגמנים. היא מאפשרת להם עצמאות שהם כה זקוקים לה.

אנגלית ככלי עבודה חיוני

כתיבה באנגלית מחייבת ליצור שפה אחידה בדיוק כשם שכתיבה בעברית מחייבת זאת. הדרכה בארגונים הכוללת קורס אנגלית עסקית שבו משתתפת כל שדרת הניהול, אנשי השיווק, המופקדים על משאבי אנוש כספים, מהווה תרומה חשובה מאין כמוה לייעול מתכונת העבודה ולזרימת המידע בארגון. בתרבות ארגונית שבה עבודה בצוותים ושיתופי פעולה מהווים מתכונת קבועה להתנהלות, יצירת שפה אחידה ומושגים משותפים הם כלי עבודה ראשון במעלה. קורס כתיבה באנגלית לארגונים מאפשר למשתתפים בו ללמוד כיצד לתכנן את המכתב, להתוודע אל פורמטים שונים של תכתובות ומסמכים, הדגשת העיקר, תמצות המהות והצגה בהירה ומובנת של התוכן, שהוא העיקר.

 

חשיבותו של תרגול

כתיבה עניינית ורהוטה מעידה על מקצועיות ורצינות. הציפייה לכתיבה כזאת בתקשורת עסקית מחייבת את המתכתבים לשלוט היטב בשפה זו. שליטה נרכשת הודות לתרגול שוטף ומתמיד. כתיבה וקריאה שלובות זו בזו, מעשירות ומעצימות זו את זו. על מנת לשפר את הסיכוי לרכישת שליטה בכתיבה באנגלית חשוב ללמוד קורס אצל מי שמאומנים ומיומנים בהעברתו בכלל ולארגונים בפרט. לימוד בקבוצה מהווה ערך מוסף בכך שהוא מאפשר קבלת משוב.

לכתיבה מקצועית יש כללים ברורים. לימוד מסודר מאפשר לרכוש אותם במסגרת שבה קיים פיקוח מתמיד ושוטף על תהליך הלמידה תוך מעקב צמוד אחרי קצב ההתקדמות. העובדים והמנהלים המתרגלים שוב ושוב את הכתיבה המקצועית באנגלית יכולים להפנים ולהטמיע אותם בעבודתם תוך כדי הלימוד, כאשר מסגרת הלימוד והתרגול השוטף מאפשרים לקבל משוב און ליין על התכתובת.

חשיבותה של המלה הכתובה, כוחה והשפעתה

מלים הנאמרות על פה עתידות להימוג, להישכח. מלים כתובות נשארות- לרבות בתכתובות במסרונים באמצעים השונים. מסמך כתוב מהווה עדות. הוא מהווה ראיה. למלה כתובה יש חשיבות, כוח, משמעות. יש לה השפעה. מילים עשויות לבנות, מילים עלולות להרוס. השימוש בהן צריך להיות מושכל, זהיר, מוקפד. לימוד כתיבה מקצועית באנגלית הוא הזדמנת מצוינת להיווכח בכך. התועלת הרבה ברכישת יכולת לכתוב כתיבה מקצועית באנגלית מצדיק את עלות קורס כזה.

ניתן ללמוד במסגרות שונות, בקבוצות או כיחידים, עם קשר לחברה או לארגון כל שהם או בלעדיו.

 

 

Share to Facebook Facebook Share to WhatsApp WhatsApp Share to LinkedIn LinkedIn Share to Google+ Google+